tirsdag den 19. juli 2011

At finde en skat

Som jeg skrev forleden har vi gevaldig travlt med at rydde ude og inde i denne sommerferie ... og at dømme ud fra vores mange ture frem og tilbage til Genbrugsstationen, så er vi ikke de eneste, der bruger ferien på denne måde.

Når man sådan rydder og sorterer i bund, så dukker der både glemte og savnede skatte op. Således fandt jeg i går den pose med noget af pynten til Marie Antoinette BOM'en, som jeg ikke havde set siden jeg tog dette billede for et par måneder siden:

Ud over dette hører der en mængde perler mm til. Jeg er gået igang med sy min pynt på ... og det bliver bare så flot. Wenche er igang med at udsende pakke nr. 5 til sine abonnenter, men jeg har stadig mange, som ikke har fået pakke 4 endnu, men kig her og se, hvor flotte Wenches blokke er blevet med pynt og stads og det hele. Mine blokke og udtrykket på hele min quilt bliver pga. variation i stof og pynt en smule anderlede ... men ikke mindre flot. Jeg skal nok vise billeder af mine blokke på et senere tidspunkt.

Wenche og jeg "barsler" forøvrigt med endnu en historisk BOM senere på året. Det bliver NOGET HELT ANDET end Marie Antoinette BOM'en, men rigtig spændende tør jeg godt love. Wenche har blogget lidt om det her. Det er ikke så tit Wenche og jeg er sammen, men når vi endelig er det, KOSER vi os (sådan hedder det at hygge på norsk ;-) og finder altid på "gale streger".
Vi har vel snart kendt hinanden omkring 10 år og jeg betragter hende som en af mine allerbedste veninder, selvom vi i bedste fald max. ser hinanden én gang om året. Men, det bedste er, at vi ikke bare er veninder ... vi er kolleger og samarbejdspartnere. Vi er meget forskellige; ikke bare af udseende og sind, men også i den måde vi arbejder på - og vi supplerer hinanden rigtig godt.

Vi har hver vores eget designfirma og quiltebutik i hvert sit land, som vi har relativ stor succes med ... og som sådan BEHØVEDE vi ikke involvere os i mere ... vi kan bare ikke lade være ;-)
Når vi designer sammen kalder vi os Wolff & Juul Creative Design og jeg bilder mig selv ind, at de ting vi laver sammen, kunne vi kke gøre hver for sig, da disse projekter har helt deres egen stil. Selvfølgelig kan man genkende Wenches særegne streg og mit historiske fingeraftryk, men vi får altid det bedste frem i os begge, når vi gør tingene sammen.

At Wenche og jeg fandt hinanden (igennem en online quiltegruppe på nettet) var virkelig som at finde en skat ... og jeg glæder mig over det hver dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar