fredag den 8. juli 2011

Syvejr!

I dag er det et værre øs-sjaske-regnvejr her på Århuskanten ... men sådan et vejr er også et rigtig syvejr. Så behøver man i allefald ikke have dårlig samvittighed over at sidde inde og hygge sig med sytøjet.
Butikken - som forøvrigt har åbent i dag sidste dag før ferien (jeg er her indtil kl. 15.00) - ligger som bekendt på førstesalen af en gammel stald. Jeg har veluxvinduer og ovenlys ... og det lyder bare RIGTIG HYGGELIGT, når regnen trommer på tag og vinduer.

Jeg er ved at belave mig på at skulle holde ferie. Sommerferien er altid den periode af året, hvor jeg får syet mest. For det første har jeg fri ... helt fri ... fra begge mine jobs ... og det frigiver både tid og mentalt overskud til at være mere kreativ end i hverdagen. Dernæst er sommerferien slutspurten ifht. at få modeller færdig til træf.

Det er længe siden jeg har færdiggjort noget. Jeg har egentlig fået syet forholdsvis meget her i foråret, men ikke fået noget færdigt. Jeg har vist spredt mig lidt for meget ;-)
Og så syr jeg jo fortrinsvis i hånden ... og det tager lidt mere tid.

Nu går jeg og spekulerer på, hvilke projekter jeg skal prioritere og prøve at nå at få færdige. Nogle af mine UFOer og WIPS kræver mere arbejde end andre ... men samtidig prøver jeg at undertrykke trangen til at begynde noget nyt. Jeg har fået sådan en flot reproserie hjem i double pink og indigo og det kribler geveldigt i fingrene for at få lov at skære og sy i dem, men det kender I andre vel godt? ;-)

Jeg skal ikke ud og rejse mere denne sommer, men skal bare tulle lidt rundt hjemme i hus og have ... som jo kun befinder sig et par minutters gang fra butikken. Så skulle du være sommerturist, der kommer forbi i løbet af uge 28-30 og er ked af at komme til en lukket dør hos Helene Juul Design, så prøv enten at sende en mail eller ring og læg en besked. Jeg kan nok alligevel ikke holde mig helt væk fra butikken i 3 uger og åbner gerne for et besøg, hvis det passer ind i dagsplanerne.

1 kommentar: