søndag den 23. oktober 2011

Design Udfordring pakke 3

Lørdag var det tid til at mødes med kursisterne på Kurset Design Udfordringen (DU). Jeg er altid rigtig spændt på at se, hvordan de har tolket min udfordring og se de fine blokke de har syet. Det er en flok yderst kreative piger og et af de kurser, jeg hygger mig rigtig meget med.

Vi starter altid med en "Show & Tell", hvor vi viser vores blokke frem og fortæller lidt om arbejdet med dem. Der er altid mange tanker bag blokkene. Herover er det Anne, der viser sin fortolkning af 3. udfordring som gik på at sy noget, der var naturalistisk, figurativ og/eller billedligt. Mindst én af blokkene SKULLE være et dyr og man måtte også gerne sy traditionelle pw-blokke, hvis der indgik et dyr i deres navn.

Her viser Henriette os, hvor forlægget  til hendes utrolig søde skottehund kom fra; en antik 1930er quilt set på Internettet.
Maria var gået helt i 30'erne denne gang. Hun elsker disse stoffer har boltret sig rigtig godt. Hendes dyreblok var også en skottehund, et vældigt populært motiv i 1930erne.

Grethe havde som sædvanligt løst opgaven på en både kreativ og yderst smagfuld måde. Det bliver et flot tæppe, hun får ud af dette!
Kari med (knapt) 4 blokke. Karis dyr er en traditionel 1930er sommerfugl. Elles har hun valgt at lave blokke, hvori der indgår dyrenavne.

Pia var vist ikke videre begejstret for denne måneds udfordring ... og det krævede mere end almindelig pædagogiske evner overhovedet at få hende til at forstå den ;-)
Men, som det kan ses, så var der alligevel kommet nogle blokke ud af det, der var både figurative, naturalistiske og billedlige. Hendes dyr er den lille (undseelige) benløse fugl ved siden af fuglehuset ;-)

Anne-Mette var på Efterårsferie og vi må derfor vente med at se hendes blokke. Nogle af mine fjernkursister har også sendt billeder af deres blokke. Disse billeder samt flere stemningsbilleder fra DU ligger i flickr-mappen

4 kommentarer:

  1. Og i dag har den så fået både ben, hale og punkerhår :-)

    SvarSlet
  2. Det er nogle flotte blokke de hver især har fået lavet :-)

    SvarSlet
  3. Sjovt at se, hvordan opgaven bliver løst så forskelligt.

    SvarSlet
  4. Min den sidste blok er også blevet færdig, så nu kan jeg starte på næste omgang.

    SvarSlet