onsdag den 19. oktober 2011

"Safterne" flyder...

Hjemme igen fra et par afslappende dages besøg hos mormor og morfar i København. Jeg og ungerne hyggede os med den ældre generations selskab ... og ikke mindst den gode mad. Mandag var vi - sammen med alle de andre feriebørn, der havde fået samme gode idé - i Rødovre Centrum og handle vinterovertøj og støvler til mindstemanden (som efterhånden er 12 og bruger str. 41 i sko!!!!) og et par spil og film fandt også vej i indkøbsposerne.

Jeg fik også lidt "nyt" med hjem igen ... friske forsyninger til min Tumbling Blocks quilt, som ganske vist ligger lidt stille for tiden. Min mor havde lige lidt lyse/shirtings, indigo, sort, rødt og rosa, som jeg ikke havde. Ser det ikke skønt ud?

Nu er vi vel hjemme igen ... og safterne flyder her ... i mere end én forstand. Jeg er blevet noget forkølet, men trods vat i hovedet og "creme i hornet" forsøger jeg også at få de kreative safter til at flyde her. Jeg har fundet en stak af ungernes gamle skjorter frem og og et par matchende købte fqs fra lageret (jeg har altid haft en svaghed for striber og tern og har MANGE) til et nyt projekt.

Det ser da meget godt ud ... gad vide, hvad det kan blive til?!?!?

I kælderen er der også noget, der flyder ... men det er nu knapt så hyggeligt. Nogle husker måske vores vand og fugtproblemer i kælderen sidste jul, som vi opdagede, da al min julepynt var mugnet væk? Vi har adskillige gange henvendt os til både forsikringsselskab og vandværket, fordi vi blev ved med at have fugt - og til tider vand(-pytter) dernede. Vi var overbeviste om, at der var en læk på et vandrør eller lign., men blev forsikret om, at det var der ikke ... og at vores fugtige kælder skyldtes, at grundvandet står højt i vores område. En meget våd sommer har bestemt ikke gjort situationen i kælderafdelingen bedre ... men nu har vi fundet ud af, hvor problemet stammer fra!

Et brev fra Fjernvarmeværket med besked om at der var tilsat GRØNT farvestof til det varme vand pga. en mulig lækage, bevirkede at vi fik GRØNNE vandpytter i kælderen:

Det var nu rart at få bekræftet at al den vand ikke var normalt ... selvom vi ærgrer os over, at det har stået på i næsten et år. Vi priser os lykkelige for at en (uafhængig) bygningssagkyndig ikke mener, at vores hus har taget skade af det. Vi ringede til en sådan i bar frustration over, at forsikringsmanden ikke engang gad kravle i kælderen og tjekke. I dag har de været fra Århus kommune og skifte det ødelagte rør. Det bevirkede en større "rokade" i det lille rækkehus, da vi stort set skulle tømme vores bryggers. Nu venter vi bare på at der kommer en murer og en tømrer og lapper skaderne så alt vores habengut kan komme på plads igen.

Hvis de kreative safter skal flyde yderligere her, så må jeg vist lige igang med et større oprydning på vores spise-/rette-opgaver-lave-forberedelser-sybord! ;-)

2 kommentarer:

  1. Ups...vand i kælderen det er ikke så sjovt, men godt årsagen er blevet fundet og huset ikke har taget permanent skade.
    Flotte stoffer du har fået hos din mor.

    SvarSlet
  2. Sikke dejlige stoffer, du har fået med hjem. Det er da godt at jeres vandproblem, er blevet løst. Vi fik også brev om grøn farve, men har heldigvis ikke set noget til det.

    SvarSlet