lørdag den 3. december 2011

Praktisk og fin - førstehjælpskurv fra Repro-abo pk. 32

"Nogle historikere anslår at imellem 3000 og 8000 kvinder gjorde frivillig tjeneste som sygeplejersker på militærhospitaler under den Amerikanske Borgerkrig og fik således førstehånds oplevelse af, hvad krig også er; amputerede lemmer, vansirede kroppe, sygdom og død. Der er dog ingen tvivl om, at disse kvinder havde væsentlig indflydelse; både på de mænd de plejede og de mænd de gjorde tjeneste samme med og under – og introduktionen af kvinder i ansvarlige roller inden for militæret var et væsentlig skridt imod kvinders anseelse og deltagelse i hele det amerikanske samfund."

Sådan indledes repro-abonnements pakke nr. 32 i WJCC's populære Repro-abonnement, som handler om disse "slagmarkens engle", der havde afgørende betydning for de sårede soldater på begge sider under Den Amerikanske Borgerkrig (1861-65). Denne pakke indeholdt nogle skønne lyse/beige stoffer samt en flot indigoblå og ideen til denne pakkes produkt kom af, at vi gerne ville lave et praktisk produkt samt noget, der var ”sygepleje”-relateret og fandt derfor på at idéoplægget til denne pakke skulle være en lille prkatisk kurv med et kors på.

Kurven er fin at have på badeværelset, hvor man kan opbevare sæbe, vaskeklude, hud- og hårpleje produkter, plaster, medicin mm på en både fin og praktisk måde.

Denne pakke var så årets sidste repro-pakke. 2011 har haft tema Civil War for at mindes 150 års "jubilæet" for krigens udbrud. Wenche og jeg er allerede gået i tænkeboks for at finde på flere historier til det kommende år.

Wenche og jeg fordeler ofte arbejdet med disse pakker imellem os ... jeg skriver og Wenche syr (og indimellem syr vi begge, hvis det er et større projekt), så kurven der er afbillledet i repro-pakken er Wenches ... men Pia (som er MIN engel) har været særdeles hurtig ... hun pakkede repropakker for mig i denne uge, mens jeg var hjemme og pleje helbreddet ... og i dag kom hun og præsenterede hele 2 (!) færdige kurve; en til hende selv ... og en til mig. Se her

Jeg er først blevet "udegående" i går eftermiddags efter min lungebetændelse, men der skal ikke meget til at køre mig træt. Heldigvis har Pia passet butikken, både i går og i dag. Jeg har fået nogle repro-pakker sendt afsted ... og har i dag fået hentet flere frimærker på posthuset, så har du betalt for din repro-pakke, kan du holde øje med postkasserne de næste par dage ;-)

Jeg har pt. ingen ledige pladser på abonnementet, men det er muligt at blive skrevet på venteliste ... og ellers kan man prøve at henvende sig til Wenche hos Northern Quilts. Hun har muligvis plads.

... og så lige lidt helt OT ... her er jeg ... mens jeg får et rigtig katte-kram af min store hankat Carlos. Er han ikke dejlig? Han vejer 5,5 kg og "kan slå en proper næve" ... men han er altså også noget så kærlig og glad for "sin mor" (jeg tror ikke han ved, at han er en kat ;-)

1 kommentar:

  1. Endnu en flot repro-pakke. Håber du har en til mig på mandag, når jeg kommer på cafe. Dejligt at du er på benene igen, det har da været noget af en omgang.

    SvarSlet