lørdag den 4. februar 2012

Lørdags-aftens-inspiration-mosaik

Når man nu ikke har så meget at vise frem ... sådan rent håndarbejdsmæssigt, så kan man jo vise noget af det, som "man" (læs: undertegnede) sidder og savler over sådan en lørdag aften. Ikke fordi jeg mangler inspiration, men nok mere fordi jeg ikke rigtig kan tage mig sammen til at gøre det, som jeg SKAL gøre (jeg burde sy på BOM blokke eller en af de mange UFOer jeg har liggende). I stedet for klør det lidt i fingerne for at startet et nyt projekt op ... og gerne i dejlige friske forårs farver.

Det kunne f.eks. være noget i stil med nogle af de flotte projekter, jeg har fundet rundt omkring på nettet:


1. New York Beauty Rainbow Circle, 2. Lynne's Block, 3. Getting settled/Estableciéndonos, 4. Corey's VIBees block

Mosaikken er lavet vha. Mosaic Maker fra Big Huge Labs

Lige nu føler jeg mig meget tiltrukket af citrus farver - i det hele taget rene klare farver og store kontraster, som når man sætter disse rene klare farver sammen med sort eller hvidt. Det ser også lækkert ud med big stitch quiltning. Big stitch quilting gøres med kraftig tråd, f.eks. perlegarn eller andet broderitråd - og ens quiltesting må derfor godt være lidt større end de plejer.

... men nu skal jeg nok være en god pige og sætte mig hen i sofaen og sy på noget af det, der allerede ER igang fremfor at startet nyt op. Hvordan holder I andre motiviationen og dampen oppe for de "gamle" igangværende projekter? Eller kan I heller ikke lade være med at lade jer rive med af alt det "derude", der frister og inspirerer?

1 kommentar:

  1. Åhhh, nå ble jeg veldig fristet til å sy NYB-sirkel! Du skulle ikke friste oss sånn med de fine blokkene! :-)))
    Jeg holder på med å sy 12" sampler-blokker, som en fortsettelse på noe jeg begynte med for mange år siden. Nå SKAL de blokkene gjøres ferdig. Mangler 4-5 blokker før jeg har de 20 jeg må ha til det som skal bli sengeteppe/slumreteppe.

    SvarSlet