tirsdag den 6. marts 2012

Blandede bolsjer og absolut ikke noget om patchwork

Allerførst kære blogvenner, tusind tak for de mange søde hilsener her på bloggen og på min mail i forbindelse med min morfars død. Nu venter der en begravelse på fredag ... og så kommer hverdagen, hvor det nok først rigtigt går op for alle, at han virkelig er væk ... at han er rejst, som min mor mente han selv ville have udtrykt det.
Jeg tænker meget på min mor for tiden. Hun var fars pige om nogen var det ... en lille efternøler og hele familiens øjesten. Nu har hun mistet begge sine forældre, sidste år mistede hun helt uventet sin storesøster - noget som hun stadig sørger over, og hendes storebror er heller ikke helt rask. Morfar har fyldt rigtig meget i min mors dagligdag, ikke mindst efter at min mormor døde for 8 år siden. Hun har stort set været der  - om ikke hver dag så hver 2. dag og har ordnet alt praktisk for ham ... noget hun selvfølgelig gerne har gjort, men noget som også har fyldt. Når hun et par gange om året har rejst, har det altid været med lidt tilbageholdt åndedrag, for hvad nu hvis der skete noget, mens hun var væk. Det gjorde der heldigvis ikke ... og jeg er stærkt overbevist om, at min morfar har fået den allerbedste død man kan tænke sig. Han sov stille ind med sin elskede lille datters hånd i sin.
Nu bliver der "et hul" i min mors hjerte og i min mors liv, men jeg håber hun med tiden kan se lyst på livet igen. Når et lys slukkes, tændes et nyt. Et lille nyt liv er nemlig også på vej i vores familie; min mor venter faktisk sit første oldebarn ... hvilket må siges at være FLOT for en, der lige er fyldt 60 ... men selvfølgelig har hun altid været tidlig på den; mor som 16 årig og mormor som 39 årig og nu altså snart oldemor som 60 årig.
Og nej, det er her (heldigvis) ikke mig, der skal være bedstemor her ;-) Derimod min lillebror og svigerinden, der får æren.

og så er det vist på tide med sådan et billede blandede bolsjer, lånt hos bolsjehuset, inden vi går over til noget HELT ANDET ... og stadig ikke særlig pw-relateret.


Jeg har tidligere fortalt om de "sælsomme" gæster, der indimellem kommer i butikken efter lukketid. For 14 dage siden var der igen bud efter fotografen og jeg skulle assistere ham med denne lidt delikate foto-opgave; en smuk og langbenet skønhed, Angelina, mødte op i Alberts studio en lørdag efter (min) lukketid og så gik der ellers de næste mange timer med fotografering af hende til lancering af Alberts nye produkt, Boudoir fotografi. Boudoir fotografi er erotiske, sensuelle, intime portrætbilleder; den perfekte gave f.eks. fra en brud til sin tilkommende mand eller i det hele taget en hel særlig gave fra en kvinde til sin mand.

Så igen blev jeg "vidne" til et højest udsædvanligt syn en ellers alm. lørdag eftermidag
Ikke lige den mondering de fleste kunder møder op i ;-)

Efter et par timers fotografering måtte der lidt kaffe/the og kage til. Helene, Angelina og hendes søde veninde Lea. Og her er et af de mange hundrede billeder Albert tog af yndigheden ...

Er du blevet nysgerrig har lyst til at se flere, så se her ...

5 kommentarer:

  1. Kan se, at Albert har haft den skønneste dag! Knus

    SvarSlet
  2. Hold da op de er flotte, sofaene er prefekt:-)knus til jer begge

    SvarSlet
  3. Kondolation til jer. Har du åbent på fredag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej anonym, ja butikken er åben på fredag.

      Slet
  4. det lyder godt. jeg kommer. :-)

    SvarSlet