tirsdag den 22. maj 2012

Nordisk Træf i Ålborg

Nu er det tirsdag aften - og jeg har stadig "jetlag" efter et helt igennem forrygende Nordisk Træf i Ålborg Kongres Center.


Denne gang var vi heldige og havde fået en god placering i hallen; tæt ved indgangen og med god plads omkring os.


De 2 første dage, fredag og lørdag, var vi godt beskæftiget med at ekspedere, og jeg glemte helt at få fotograferet min stand, så billederne her er først taget søndag, hvor der var noget bedre tid og bedre plads til at fotografere.


Igen i år havde jeg Nanny og Maria med på træf. Pia blev hjemme denne gang og tog sig bl.a. af at sørge for at der var BOM pakker klar til kursus mandag aften. Nåh, ja så vil et kig på hendes blog dog afsløre, at hun også var både et smut i Aulby, i Ålborg og til udsalg hos Quiltefant, så helt stoffri var hun vist ikke ;-)


Jeg havde som sædvanlig også "min" helt egen private madmor med, nemlig Nannys søde mor Karin

Her sidder hun i bilen på parkeringspladsen i det vi døbte til "Karins Dinér Transportable". På skift gik vi travle piger ud til hende og blev trakteret på bedste vis med sandwich, sodavand, kaffe og kage. Der kunne godt gå et par timer hver dag med denne service - og lørdag især var det temmelig koldt, men Karin tog det hele med et stort smil. Om morgenen var der varme nybagte boller til os og lørdag serverede hun vores helt egen "galla middag" med 3 retter mad.

Et sådan træf giver også rigtig god lejlighed til at træffe og gense nye og gamle quilte-bekendtskaber. Jeg fik således lejlighed til at hilse på bl.a. min redaktør Bente på det norske Quiltemagasin


Og skønne og talentfulde Julie Kvamme fra Norge, som jeg har "kendt" i årevis pr. mail men kun har truffet i levende live én gang før - og det er mere end 10 år siden.


Kirsten som jeg også har kendt i rigtig mange år og heldigvis har haft lejlighed til at træffe mange gange.
 Og her er jeg fotograferet med Gitte Andreasen, som også var en af de gode kræfter bag arrangementet.

Der var SÅ MANGE andre søde quiltere der kom og handlede og snakkede med os på standen i løbet af de 3 dage. Tusind tak til jer alle som var med til at gøre turen til Ålborg og de mange ugers forberedelser sliddet værd!
Og inden jeg slutter denne ord og billedrige blogpost skal I lige have et billede af en vis herre, der vækkede os ved 4-tiden om morgenen på vores B&B.

Vi boede et rigtig skønt sted, Nymarksminde i Langholt ved Vodskov ... så de (velmenende) nordjyder som tænkte at nu rablede det da for hende "kjøwenhavneren", da hun skrev en hilsen nordenfjords fra forleden ... ja, det VAR jeg altså, da jeg skrev mit blogindlæg fredag aften.
Jeg lover der skal nok komme flere billeder snart. Både jeg, Nanny og Albert har fotograferet. Han kom drønende på sin Blackbird søndag for at se til os ... naturligvis medbringende sit kameraudstyr.

I morgen er der igen formiddagscafé i butikken ... selvom det hele er lidt "intermistisk" endnu, da jeg ikke har haft tid til at pakke ud. Jeg har haft 2 lange dage på skolen og kursus mandag aften -  og føler mig efterhånden lidt brugt, men pyt ... nu er det jo snart lang weekend igen .. og mon så ikke der både bliver tid til at få pakket ud og slappet af ... og få set på alle de bestillinger vi er kommet hjem med.

3 kommentarer:

  1. your stand looked great........

    SvarSlet
  2. Your booth is beautiful! SO filled with color and pattern - I would love to shop there.

    SvarSlet
  3. Da jeg sist var på the festival of quilts, var det akkurat det samme med de stand-damene jeg ble med ut til en kopp kaffe: de hadde bil med kaffe, tevann, lunsj og mellom-måltider som de besøkte to og to ;-)

    SvarSlet