søndag den 28. juli 2013

Ferien er slut og en ny kursussæson kan begynde

I den komme uge, uge 31 er butikken åben igen efter en dejlig lang sommerferie :-)

Som jeg da vist nok allerede har skrevet en del om i flere blogindlæg så førte sommerferien 2013 os til "The Land of the Frie" ... og bare rolig, der skal nok komme flere indlæg om dette ;-)

Heldigvis har vi også haft et par rigtig gode uger efter USA, hvor Albert stadig havde ferie (han nød en ekstra uges ferie i år) og hvor jeg havde lukket i butikken. Vi har stort set levet i haven de sidste par uger ... jeg har syet og har nu 5 nye Shoo Fly blokke, der skal supplere den stak jeg har fra et bytte ... og forhåbentlig blive et fint tæppe ... engang.


Der  er blevet drukken en del kaffe (og spist en enkelt kage ... for vi er på KRAFTIG nedtrapning efter USA-turen) af vores fine nye USA mugs

 

og vi har grillet næsten alle dag ... og benyttet os af at ungerne også var ude og rende, så der kunne komme KO på bordet ;-)


 
 Men, nu er det slut med al den lediggang ... Albert starter på arbejde igen i morgen, Magnus har stadig fri fra skole et par uger, men kan komme i klubben (hans et og alt) igen i morgen og Oliver har også et par uger før han starter i praktik som køkkenmedarbejder og på sit hf-enkeltfag i engelsk.

Jeg skal også på arbejde igen ... i første omgang "kun" i butikken, og jeg glæder mig til at se kunder og kursister igen Jeg har ikke før holdt lukket så lang tid i butikken, men i år blev et altså således, bl.a. pga. vores USA-rejse ... selvom jeg må indrømme at jeg ikke helt har kunne holde mig hverken fra skole- eller butiksarbejde de sidste 1½ uge siden vi kom hjem.

Skoleåret skal jo forberedes og det tager også lang tid at sammensætte butikkens kursusprogram. Selvom jeg på forhånd har en idé om, hvad jeg kunne tænke mig at have med til den kommende sæson og for længst har lavet nogle (løse) aftaler med ekstern undervisere, så viser erfaringen dog, at det altid liiige tager lidt længere tid end beregnet at få samlet alle ender og få fristet de sidste datoer ud af underviserne ;-)

I denne uge har butikken åben tirsdag den 30. juni. Jeg udvider åbningstiden denne dag og holder
Ekstraordinært åben fra 10-15 og vi har den sædvanlige pw-cafë fra kl. 10-12.30, så grib sytøjet og det gode humør, hvis du trænger til at få luftet begge dele.

Fredag 2. august: Åbent som alm. fra 15-17 og første-fredag-i-måneden-pw-café fra kl. 15.30-17.30

Lørdag 3. august: Åbent som normalt fra kl. 10-13

Der er masser af nyheder i butikken ... men da jeg ikke har henslængt tiden i butikken i ferien, har jeg stort set kun fået pakket dem ud af papkasserne som kom forleden.

 
men, her er (nogle af) de gode sager, der var i ...
 
Blue Variety, smuk repro-kollektion af Jo Morton
 
Comma, moderne kollektion i gråt/gul fra moda
 
... og meget meget mere!
 
De sidste par dage har jeg haft TRAVLT med at få gjort kursusprogrammet færdig og i dag har jeg brugt det meste af dagen på at uploade dette (det har drillet gevaldigt) samt at få lavet nyhedsbrev til mine abonnenter.

Du kan læse mere om efteråret hos Helene Juul Design på kursussiden. Jeg håber at du finder noget, der frister. Jeg synes selv at det er et flot program med lidt for enhver smag. Der blev ikke plads til alle de kurser jeg havde haft i hovedet inden ferien, men det er jo et luksusproblem. Efteråret er også den korteste sæson for os, da vi (grundet Træf i august) ikke starter kurserne før end i september og helst ikke har for mange kurser i december, da erfaringen viser at folk har travlt med så meget andet i julemåneden. I forvejen havde jeg jo både plotte Mrs. Billings BOM-kurser samt møderne med DJyderne ind i kalenderen, så der bliver ikke mange friaftener i mit efterår ;-)

Som sædvanlig har jeg også lavet et rigtig flot katalog med mere tekst og billeder end der er på hjemmesiden (det har faktisk taget mig over en uge) ... og af en eller anden grund har jeg svært ved at uploade det til hjemmesiden. Jeg arbejder på det, men ellers prøver jeg at finde en anden løsning på dette problem. Jeg kan f.eks. lægge programmet i en mappe på Dropbox, hvor man ved at sende mig en mail kan få adgang til pdf-filen. Den fylder alt for meget til at sende pr. email ;-)

Og så bliver der selvfølgelig både arbejdet med hemmeligheder til Træf både hos mig men også her, her og her ... GLÆD JER!

Tak til de af jer, der nåede helt til vejs ende ... det blev en laaaaaaaaang blog post i dag.

1 kommentar:

  1. Det er et flot katalog, du har lavet, med mange spændende kurser i.

    SvarSlet