tirsdag den 1. oktober 2013

Nyt design i Hendes Verden

I denne uge er der igen patchwork i Hendes Verden


Og det er (til dels) mit "værk" det ene af de 5 tæpper, der er mønster på i nr. 40
 
 
Tæppet er nemlig syet af bytteblokke. Min mor og jeg har byttet 9-patch blokke med en flok skandinaviske quiltere ... og det er der indtil videre kommet dette ene tæppe ud af. Dette er nemlig min mors tæppe og skal hjem og bo hos hende, men da hun ikke så gerne syr på maskine, så er det mig, der har syet blokkene sammen for hende. Mine egne blokke ligger stadig og venter på at jeg får 2 søndage i en uge ... søndag er jo ugens eneste fridag her ;-)
 
Dette er et oplagt resteprojekt, men har man ingen 1800-tals reprostoffer kan man selvfølgelig købe LIGNEDE materialer hos mig. Kanten fås dog ikke, da den er taget fra den private "stash", men jeg har noget der ligner i butikken.
 
Bytteblokkene var en blandet landhandel af håndsyede og maskinsyede blokke og jeg har monteret dem på maskine, men sy vejledningen i Hendes Verden er beregnet til håndsyning over pap.
 
 

5 kommentarer:

  1. Super tæppe. Jeg købte bladet i går. Endnu et ønske projekt. Flot kant!
    Quiltehilsner
    Anette Askholm

    SvarSlet
  2. Hvor er det sødt. Jeg må straks ile i brugsen:-)

    SvarSlet
  3. Jeg har også indkøbt Hendes verden, dit tæppe ser fint ud i bladet.
    Hanne

    SvarSlet
  4. Skynd jer alle at købe Hendes Verden. Når der er så flot et tæppe i bladet, så er det et must.

    SvarSlet
  5. Jeg har også sikret mig et eksemplar af bladet. Flot tæppe.

    SvarSlet