lørdag den 29. marts 2014

Fødselsdag over flere dage

Det er lidt ligesom de kongelige her ... med fødselsdag over flere dage. Min føs'da var i torsdags og gaverne er kommet i lind strøm, både før og efter ... og vi er ikke helt færdig med at fejre mig endnu, da vi i morgen søndag skal have fødselsdagsmiddag herhjemme. Den udeboende søn kommer hjem til hjemlig mad og hygge. Menuen er næsten altid den samme, når jeg har fødselsdag: lammesteg. Uhm, glæder mig.

Jeg havde en helt forrygende dejlig dag i torsdags ... det meste af dagen tilbragt i py på sofaen med hilsener strømmende ind pr. FB, mail ... og ikke mindst telefonen.

Der var flere mug rugs i posten. Denne er fra Elin i Norge. Tusind tak Elin :-)


og se lige den fine bagside

og her er en rigtig fin rød/hvid mug rug fra Pia

Fra mine forældre kom der en ikke uanseelig check ... og den tog jeg med, da jeg ved 15.30-tiden tog bussen ind til byen for at hente Albert fra arbejde. Aftalen var at vi skulle drikke kaffe og spise kage et sted, men den plan skred, da jeg havde en check, der brændte i lommen, så først gik turen til banken for at hæve den ... og dernæst ned til en butik, hvor jeg kunne få det som jeg har ønsket mig i flere år, men da jeg sjældent køber noget til mig selv (sådan er det vel at være mor til en større flok), så er det altid kun blevet ved tanken.

Men, nu skulle det være og efter en lille research hjemmefra var planen klar. Jeg skulle ikke blot have ét men flere af slagsen, da det liiiige kunne passe med mine fødselsdags-penge


Og selvom de er udsolgt mange steder så lykkedes det at erobre den allersidste pakke af disse fine thermo krus fra Royal Copenhagen. Jeg har et særligt forhold til mussel, da min nu afdøde svigermor var ansat som porcelænsmaler hele sit arbejdsliv på fabrikken i Valby og selv malede mussel. Hun havde skabe, der BUGNEDE med det fine porcelæn. Vi holdt bryllup hjemme ved dem og der var ingen grund til at leje procelæn, for svigermor havde skam "sagerne" selv ;-)

Det var selvfølgelig det klassiske mussel. Siden er der kommet mega mussel til og jeg har gået og diskuteret med mig selvom om jeg skulle have den ene eller anden slags, så det var jo helt perfekt med sådan en 3-pak med en af hver og en enkelt hvid. 

Det blev til kopper ... men ingen kaffe og kage. Det var ligesom ikke "kaffe-tid", da jeg havde fået handlet, så vi snuppede lidt kinesisk inden vi gik i biografen og så "Twelve Years a Slave". FANTASTISK film. Kan godt forstå at den løb med en del Oscars.

Da vi var hjemme ved 21-tiden var der bare lukket og slukket for Helene. Måtte gå direkte i seng. Det var min første lufte-tur siden ulykken og jeg var BARE SÅ TRÆT. Lidt uhyggeligt at man kan blive SÅ TRÆT af noget, som er ren fornøjelse.

Fredag kom og gik ... jeg kunne godt mærke at jeg havde overskreddet "morskabs-budgettet" ifht. mit helbred så jeg måtte "lay low" hele dagen. 


Det var dog ikke slut med gaverne idet Elisabeth kom med en meget smuk buket til mig og dejlig chokolade fra Summersbird fra Tove, her fotograferet med henholdsvis de ovennævnte mug rugs og thermo krus


DEJLIG DEJLIG fødselsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar