lørdag den 11. oktober 2014

"Stofhulen" ... syrum - i etaper...

Jeg har i de mere end 20 år jeg har syet aldrig haft et syrum eller i det hele taget særlig meget plads til at opbevare mine stoffer og "dingenoter". Det er der nu rådet bod på.

Min næstældste søn er flyttet hjemmefra og der er derved blevet et 9 m2 værelse ledigt, som skal være min stofhule.

Værelset har i rigtig mange år været værelse for mine 2 yngste og har været PROPFYLDT med møbler (bl.a. en stor køjeseng), masser af legetøj og div. computere, playstations mm ;-)

Da vi fik tømt værelset så det sådan ud




Ja, altså ... væggene buer ikke. Albert har blot brugt sit "fisheye" objektiv for at få det hele med ;-)

Det eneste stykke møbel, der får lov at blive er drengenes gamle skrivebord, som er en dejlig lang bordplade og skal blive mit nye sybord (det krævede så liiiige en del afvaskninger og knofedt). Den antikke kommode har stået på Olivers værelse, men kommer nu ind i soveværelset, men når man flytter rundt på et i forvejen etableret hjem, så er det lidt af et puslespil. Man flytter noget, for at flytte noget andet ... og flytter rundt på det igen.

Det første der skulle til var en ordentlig omgang rengøring og maling af vægge og loft

Det ordende Albert lige SAMME weekend, som vi havde Sue Daley på besøg!

Så blev det tur til indretning. Jeg startede med at tømme de 2 reoler, som jeg tidligere har haft stående i soveværelset med stof, så de kunne blive flyttet ind i stofhulen


Indholdet af reolerne tårnede sig op på bordet

Til stor fornøjelse for kattene

Løfte om en god frokost i IKEA fik lokket manden med til det nye store varehus Skejby, hvilket ellers IKKE er hans ynglings-diciplin ;-)


Her fik vi indkøbt 6 nye Billy reoler; 4 på 80 cms bredde og 2 på 40 cms bredde  og så var det ellers igang med at samle. 


Det gik der en hel søndag med...

Nu har jeg så et TOMT syværelse stående ... fuldstændig BEKLÆDT med Billy reoler og med sybord ved vinduet og en skærebord midt i rummet. Jeg kan lige gå rundt om bordet og det går fint at sidde med en syveninde og snakke og planlægge nye projekter derinde ... som Wenche og jeg gjorde sidste weekend, hvor vi planlagde et nyt fælles projekt ;-)

Tomt, fordi jeg har haft så travlt de sidste par uger med kurser og Quilt Rally, men nu venter en hel uges Efterårsferie ... og så skal jeg igang med at (farve- og tema-)sortere alle mine stoffer og få indrettet mit værelse ... FEDT ... MIT VÆRELSE :-)

Fortsættelse følger ...

8 kommentarer:

  1. Tillykke.
    Det bliver så lækkert med dit eget lapperi. Glæd dig.

    SvarSlet
  2. Det bliver bare så skønt for dig - og også alle andre i huset, at du nu kan få samling på alle sysagerne. Glæder mig til at sidde der og planlægge/hygge/snakke/spise chokolade... sammen med dig!

    SvarSlet
  3. Det bliver så godt , glæder mig til at se det færdig resultat af dit nye sy værelse med alle dine stoffer og sager :0))

    SvarSlet
  4. Hvor bliver det dejligt for dig med eget syrum
    Hanne

    SvarSlet
  5. Det bliver super skønt for dig. Glæder mig til at se flere fotos og måske en gang ud i tiden se værelset "in real life" ;-).

    SvarSlet
  6. Det ser godt ud. Fortsat god arbejdslyst

    SvarSlet
  7. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Der er ikke noget så skønt som ens eget syrum. Rigtig god fornøjelse med at arrangere det hele.

    SvarSlet
  8. Sådan Helene - IKEA er mit yndlingssted at handle brugbare møbler til syrummet. Du kan altid finde noget der - der kan bruges, og noget som måske har en helt anden funktion i dit univers end det ellers bliver solgt som... Der er så mange muligheder i den kæmpe butik....
    Jeg glæder mig så meget på dine vegne til at du endelig får et syrum som du kan kalde DIN syhule - Selv om den er lille kan jeg se ;-) 9m2 er ikke møj at gi af...... Så kreativ tænkning kalder når indretning skal gå op i en højere enhed.
    Håber du får mange mange kommende skønne stunder der i dit rum og nyder at det til at overskue din samling nu af stof, som kommer frem og kan blive ordnet og aét endnu engang.... ;-)
    Tillykke med rummet.
    God arbejdslyst med det sidste indretning

    SvarSlet